
I letos ICT SDAS pořádá svou vývojářskou konferenci. Hlavními tématy jsou development v oblasti SAP i nonSAP a bezpečnost - ať už v oblasti vývoje nebo koncových stanic. Na seznamu prezentujících jsou velká jména, důležitou částí pak bude networking na téma kybernetická bezpečnost, umělá inteligence, Cloud computing, Internet věcí (IoT), Data Security, 5G technologie a automatizace.

V našem ICT máme nový nástup. Náš nový kolega se jmenuje GitHub Copilot Business a jeho hlavní náplní bude pomáhat zvyšovat produktivitu a know-how při vytváření aplikací a infrastruktury. Ale teď vážně. Aktuálně budeme využívat Copilota jako doplněk pro Visual Studio a VS Code a to jak v oblasti .NET při kódování tak pro scriptování a managment infrastruktury v MS Azure. Benefitem by měl být rychlejší vývoj - zejména ve stále se opakujícím psaní generických rutin, ale i nových fragmentů kódů. Co všechno a v jakém rozsahu Copilot zvládne ukáže brzká budoucnost.

Zanedlouho odstartuje náš další projekt. Mobilní aplikace na platformě android, která se bude využívat k evidenci pochůzek pracovníků kontrolující objekty v areálu společnosti. Na každém kontrolním místě je umístěn NFC tag, který obsahuje identifikátor lokality, kde kontrola probíhá. Pracovník k tagu přiloží telefon s naší aplikací a dojde k potvrzení, že kontrola proběhla. V systému je takto vydefinováno několik tras a každý pracovník má na starosti konkrétní sektor v lokalitě. Systém umí fungovat i v bez datového připojení - nasnímaná trasa se poté přenese z mobilního zařízení do webové aplikace ( například přes Wifi po návratu do kanceláře ), kde je možno data tras kontrolovat správcem systému. Systém také automaticky notifikuje správce, že některá z tras nebyla v daném časovém úseku zkontrolována. Systém se skládá z webové aplikace, RESP API endpointů a mobilní aplikace. Mimochodem aplikace pro mobilní zařízení vyvíjíme na platformě MS MAUI - což nám umožňuje jeden projekt vyvíjet zároveň pro Android a Iphone a zkracuje tak dobu od startu projektu k předání zákazníkovi. Pokud i ve vaší společnosti potřebujete systém pro agendu pochůzek s potvrzovacími body (NFC tagy) neváhejte nás kontaktovat zde. #AndroidAPP, #React, #.NETCore, #MAUI, #NFC

Aktuálně se blížíme ke konci POC projektu Virtuálního zákaznického centra. Cílem bylo otestovat, zda je zájem ze strany zákazníka využít možnosti video schůzky - namísto klasické komunikace pomocí telefonu nebo e-mailu. Pro projekt byla použita technologie MS Teams na straně operátora a implementace MS Communication Services komponenty do webového prohlížeče na straně zákazníka. Rozhraní je responsivní a k připojení ke schůzce je možno využít jak standardní PC tak telefon či tablet. Datum a čas schůzky si zákazník může sám zvolit pomocí registračního formuláře což mu dává časovou flexibilitu k vyřízení svých požadavků. Navíc lze sdílet obrazovku s jakýmkoliv obsahem nebo využít kamer fotoaparátu k naskenování dokumentů či využít integrovaného chatu. Vznikl tak ideální nástroj, který lze využít na mnoha místech, kde je potřeba komunikovat se zákazníky tímto novým způsobem. Cítíte i vy potřebu implementace nástroje pro video schůzky i ve vaší firmě? Neváhejte nás kontaktovat zde . #Videoschůzka, #Callcentrum, #Operátor, #MSTems, #AZURE